Wednesday, November 12, 2008 | By: CahayaMatakuYangMenyaksikan

...Rindu...

Bersama adik-adik ku, Ira, Adjeng n Adik di UIA


Kesibukan menelaah pelajaran (kononnya) ditinggalkan buat sementara waktu memandangkan waktu sore sudah tiba. Orang kata, waktu petang adalah tidak sesuai untuk 'study'. Tiba-tiba hand phone ku berdering. Rupa-rupanya, adikku Adjeng@Nur Aini Sakinah yang membuat 'missed call'. Kerinduan pada adik-adikku menggamit.... Semalam, 11hb November 2008, adalah hari pertama adik-adikku, Ira dan Adjeng menghadapi peperiksaan SPM. Aku terlupa untuk bertanya khabar mereka berdua sehinggakan ummi dan buya menelefon memperingatkanku. Maaf adik-adikku, kak teh terlupa...dek kerna kesibukan di sini. Allahu rabbi..Aku sering begitu. Jarang untuk menelefon bertanya khabar ahli keluargaku. Itu kelemahanku yang harus dibaiki. Keluarga perlu diutamakan. Namun, sejak berorganisasi, masa bersama keluarga perlu dikorbankan. Cutiku x seperti org lain. Orang cuti, kita still dok kolej. huhu...Apapun, semoga segalanya ikhlas kerana ALLAH..Moga direstui oleh ummi,buya n adik-beradikku.
Aku terus mendail nombor ira bertanyakan examnya untuk hari ini dan semalam. Alhamdulillah jawapannya. Lalu diriku ditanya, kak teh nak balik bila?? Jawapanku : 'Tak tahu lagi'. Sedihnya. Tidak mahu memberi harapan buat adik-adikku yang sentiasa menunggu kepulanganku....

Buat adjeng dan ira, kak teh doakan yang terbaik buat kalian. Teruskan kesinambungan kejayaan kita adik-beradik. Berikan kejayaan buat ummi dan buya yang bersusah payah membesarkan kita. buat mereka bangga dan puas hati. InsyaALLAH. Buat adi bongsuku, Adik kak teh doakan mendapat keputusan yang cemerlang dalam UPSR yang bakal diumumkan esok.
p/s : Tersenyum sendirian mengingatkan kata-kata Adik : Ummi, klu adik dpt 5A, adik nak laptop..huhu...

0 comments: