Monday, November 10, 2008

Suatu Masa Dulu....



Alhamdulillah. Diriku diberi kekuatan untuk menulis dalam blog ini setelah sekian lama menyepi. Hati ini kadang-kadang cemburu membaca entry2 dari blog2 para sahabat. Rasa terhibur dan bersemangat. Sekurang-kurangnya saya dapat mengasah minda ini dengan hidangan yang berilmiah. Nak baca buku ilmiah, bnyk kekangan. Sudah lama diri ini tidak membelek buku-buku ilmiah. Sedangkan dulu, minat membaca itu sentiasa ada. Ya ALLAH, jgn ENGKAU tarik nikmat ini dariku. Aku rindu untuk membaca dan seterusnya berkongsi dengan sahabat2 semua. Itu salah satu jalan dakwahku.

Untuk kali ini, saya ingin berkongsi tentang gambar di atas. Gambar di atas diambil untuk dimuatkan dalam poster organisasi Jawatankuasa Mahasiswa Kolej, Kolej Harun Aminurrashid sesi 07/08. Mengimbau kembali kenangan lama, apabila diri ini diberi amanah untuk memegang portfolio sebagai Exco Sukan, Rekreasi dan Rakan Muda. Jawatan yang langsung saya x 'expect' untuk memegangnya. Jantungku seakan berhenti seketika apabila diumumkan oleh Puan Hajah Zainab pada mesyuarat kali pertama. Ya ALLAH, hampir seminggu aku berfikir samada mahu menerima atau tidak untuk menerima taklifan tersebut.




Namun aku teringat kata-kata Puan Hajah, untuk menjadi pemimpin, usah dihiraukan posisi mana kita berada. Kerana kita pasti mampu untuk memimpin walaupun hanya memimpin diri kita sendiri. Diri ini tekad untuk menerima amanah tersebut.


Alhamdulillah, saya sangat bersyukur pada Allah SWT kerana dikurniakan seorang rakan sejawat yang sangat komited, Saudara Juppri bin Bacotang. Saya banyak belajar dari dia. Pengurusan biro sangat berjaya kerana adanya beliau, saya hanya menolong apa yang termampu untuk menggerakkan rakan exco. Namun saya sangat puas hati.




Saudara Juppri Bacotang bersama mantan YDP JMK 07/08

Memgang portfolio sebagai Exco Sukan, memberikan kepada saya pelbagai pengalaman berharga tentang pengurusan dalam bidang sukan. Pengalaman yang paling tidak dapat dilupakan ialah apabila KHAR diumumkan sebagai juara keseluruhan dalam Temasya Sukan Tahunan Kolej-Kolej Kediaman (TEST '08).

No comments: