Saturday, January 17, 2009

...Bila keyboard ditekan....



Assalamualaikum....


Sudah lama rasanya tidak menaip di sini...mungkin dan mungkin lama...kerana terlalu asyik melayan perasaan, terlalu memikirkan... Tapi itu bukan alasan. Terkenang kembali akan tujuan wujudnya blog ini. Seperti yang aku selalu tekankan sebelum ini, kewujudan blog ini adalah semata-mata untuk aku meluahkan segala apa yang dipendam dalam diri ini, perasaan, tekanan.. Bagiku, setiap insan punya cara yang berbeza untuk mendapat kepuasan, menyelesaikan masalah, meluahkan apa yang dirasa... Dan aku juga punya berbeza. Punya cara tersendiri, untuk meluahkan perasaan iaitu meluahkan melalui tulisan perasaan. At least, aku mampu untuk membuatkan diri ini berpuas hati tanpa perlu menyusahkan orang lain..untuk mendengar masalah yang ku hadapi. Aku punya ALLAH, yang kan sentiasa mendengar keluhan serta rintih tangis hambaNYA...Namun, terdetik sedikit keinsafan, aku hnya mengingatiNYA apbl kesedihan serta ketika menimpa pelbagai dugaan. Tapi, bagaimana pula ketika aku berada dalam kesenangan serta kegembiraan, mampukah aku mengingatiNYA sentiasa? Allahu rabbi, tahap manakah keimananku pada NYA?


No comments: