Friday, August 21, 2009 | By: CahayaMatakuYangMenyaksikan

Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak





Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


Assalamualaikum....

Alhamdulillah...segunung kesyukuran belum tentu ckup untuk aku panjatkan pada Yang Maha Esa kerana aku masih lagi bernafas pada detik ini, berpeluang untukku menyambut Ramadhan pada tahun ini. Ramadhan kali ini, aku masih lagi di kolej, Ramadhan terakhir di kolej ini.

Ramadhan kali ini masih lagi meneruskan rutin harian apabila setiap kali menjelmanya Ramadhan. Membentang tikar untuk penghuni solat terawikh. Tak ramai yang mahu menghulurkan bantuan. Mungkin ada yang melihat perkara ini hanyalah perkara kecil, namun apabila direnung kembali, betapa banyak pahala yang mampu kita kutip.

Buat sahabat-sahabatku juga adik-adik juniorku, usah jenuh atau malas untuk buat semua ini, kerana betapa banyak pahala yan kita dapat walau hanya dengan membentang tikar. Kita menyediakan ruang dan tempat untuk para penghuni untuk menunaikan solat, untuk beribadah, sudah tentu pahala yang berterusan turut kita dapat selama mana mereka menggunakan tikar itu.

Rutin biasa juga ialah selepas solat terawikh. Kami semua akan mengadakan halaqah untuk tadarus Al-Quran. Alangkah indah waktu ini. Suasana bi'ah solehah yang penuh menenangkan jiwa. Semoga bilangan penghuni yang turun berterawikh serta bertadarus adalah sama apabila menjelang pertengahan kedua Ramadhan..InsyaALLAH...

Ayuh sahabat2!Jom sama-sama kita bentang tikar kat foyer. Kalau x ujan, kita wat kat gelanggang, insya ALLAH...



Terawikh di Gelanggang KHAR

1 comments:

pemelihara cahaya said...

salam..

harap2 kita dapat solat kat terawikh kat khar..
thn lps wat kat foyer jer..

nak gak rase solat kat gelanggang..
moga2 ALLAH izinkan dgn keadaan yg asyik hjn je skang ni,,

INSYAALLAH