Sunday, January 3, 2010 | By: CahayaMatakuYangMenyaksikan

2010...Tahun baru


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

Assalamualaikum wbt...

Alhamdulillah, segala pujian buatMu Ya ALLAH, masih diberikan kesempatan untukku menghembus nafas, menghirup udara di duniaMU ini, menjelang tahun baru ini. Alhamdulillah, 2010 akhirnya menjelang juga, menandakan detik demi detik, dunia ini semakin tua. Jibril A.S. pernah mengumpamakan dunia ini seperti nenek tua yang bongkok kepada Rasulullah SAW semasa peristiwa Israk Mikraj dahulu. Peristiwa itu sudah lama berlalu, ini bermakna dunia ini boleh dikatakan sudah seperti wanita tua yang bongkok dua, tiga dan seterusnya. Dunia ini sudah hampir ke penghujungnya. Tanda-tanda kiamat sudah lama dizahirkan oleh ALLAH SWT, namun hamba2NYA masih lagi alpa dan lupa, termasuk aku..Huhu..

Sebagaimana yang dikatakan oleh Jabir, sabda Nabi SAW berkait dengan qiamat, "Dibangkitkan aku dan hari qiamat itu seperti ini (dengan merapatkan jari telunjuk dan jari tengahnya)"

Sambutan tahun baru 2010 sudah menjadi rutin buat Malaysia yang mengisytiharkan sebagai sebuah negara Islam, dengan meyambutnya dengan nyanyian lagu2 dari artis dengan konsert2 yang bercampur-aduk lelaki perempuannya dari segi pergaulan, disusuli pula dengan pesta muda-mudi (seks, arak dll). Dan yang menyedihkan, Melayu Islam adalah yang paling ramai, dengan pelbagai golongan tidak kira muda atau tua. Sudah tentu golongan remaja yang paling ramai. Kesempatan yang ada digunakan untuk berpesta dan berzina tanpa segan silu. Keesokannya pihak bandaraya lah yang paling sibuk untuk membersihkan segala sampah sarap dan kotoran termasuk kondom, dan botol2 arak...Itulah dilema Melayu sekarang...semakin layu. Dimomokkan dengan konsep ! MALAYSIA..aPAkebende tu eh???

Pada asalnya entry kali ini ingin berkongsi serba sedikit tentang diriku apabila munculnya tahun baru ini, namun tiba2 emosi sedikit tercalar mengenangkan sambutan tahun baru yang agak menyesakkan dada ini terjadi di negara sendiri. Kalau ALLAH nak timpa bala, sekelip mata habis 1 MALAYSIA ni..huhu.. Na'uzubillah.

Di kesempatan yang ada, aku menyeru sahabat2 sekalian untuk 'refresh' kembali apa yang diaminkan dalam doa awal tahun baru2 ini bilamana tahun baru Hijrah menjelma. Jangan terlalu leka dengan 'Happy New Year 2010' yang dimomokkan oleh golongan yang semakin dahsyat cuba untuk memesongkan aqidah umat ISLAM. Apatah lagi sekarang timbul isu tentang penggunaan nama 'ALLAH' oleh agama lain selain ISLAM. DI mana ekslusifnya ISLAM itu sendiri, di negara yang meletakkan ISLAM sebagai agama rasmi persekutuan???Di mana peranannya pemimpin 1 Malaysia yang agak 'lambat' memberi respon tentang hal ini. Bangkitlah umat ISLAM, cukuplah kamu berada di ambang penghinaan demi penghinaan. Sedangakn ISLAM itu tinggi, tiada yang lebih tinggi darinya. Wallahu 'alam.

p/s ; Entry penuh emosi, selepas sedikit beremosi tadi..Al-Quran penenang jiwa. Perlukan post lain tentang diri

0 comments: