Friday, September 17, 2010

Kes Pembunuhan Dato' Sosilawati

Assalamualaikum wbt

Beberapa sebelum raya, kita dikejutkan dengan kehilangan Dato' Sosilawati dan 3 yang lain. Dan lebih mengejutkan, beberapa hari selepas itu, disahkan mereka yang hilang telah mati dibunuh.

Saya bukan ingin mengulas secara terperinci tentang isu ini. Tapi agak terkilan dengan pembunuhan kejam ini. Mendengar berita di Buletin Utama tadi, kesemua mangsa dikatakan diikat dan dibaringkan. Kemudian, mereka dicangkuk di leher sebelum ditikam berkali-kali oleh seorang pembunuh yang berumur 19 tahun.

Tidak dapat dibayangkan betapa seksanya mereka menghadapi kematian. Dan betapa kejamnya manusia itu. Dan polis mengatakan, pekerja2 kepada peguam (suspek utama) sanggup melakukan pembunuhan terbabit memandangkan mereka terlalu taksub kepada bos mereka. Dan sudah tentu mereka mendapat ganjaran wang yang banyak.

Zaman sekarang, macam-macam yang dilakukan kerana gelap mata, mahukan kesenangan yang sekejap, bunuh, rasuah dan banyak lagi. Tiada lagi nilai-nilai agama dan moral yang terpahat di dada. Kadang desakan hidup juga membawa kepada kerosakan.

Walau apapun, kes ini menjadi panduan berguna buat ramai golongan di luar sana. Yang kaya mahupun yang susah.

p/s : Semoga pembunuh mendapat hukuman yang setimpal

3 comments:

sud@is said...

malaysia oh malaysia..hari2 ada berita kejammmm

CahayaMatakuYangMenyaksikan said...

ntah apa lagi kesudahannya

Tuah Anugerah. said...

adegan demi adegan ngeri.. aper dah jadie..