Monday, November 22, 2010

Alhamdulillah, selamat semuanya

Assalamualaikum wbt..

Terasa kekok menulis, setelah beberapa hari tanpa entry baru. Hari ini selamat sampai di Puchong jam 4 pagi tadi dari Kelantan. 

Hujung minggu lepas adalah agak sibuk bagi diriku dan suami. Bermula seawal 4 pagi hari Khamis, kami bertolak ke Teluk Intan kerana ingin mendaftarkan nombor plat kereta. Alhamdulillah, berjaya dapat nombor plat seperti yang dirancang.  Malamnya pula.  kami ke rumah Pak Cik di UKM dan bermalam di sana. Jumaat pagi bergegas pulang ke Puchong memandangkan petang itu perlu mengambil kereta di Petaling Jaya. Alhmdulillah, akhirnya dapat juga kereta itu.

Pagi Sabtu 20 November, jam 5.00 pagi, saya dan suami bertolak pulang ke Kelantan kerana pada malam nanti, akan berlangsungnya majlis akad nikah kak longku. Alhamdulillah, selamat sampai pada jam 1 petang di rumahku di Kota Bharu. Malamnya pula, majlis akad nikah berjalan lancar walaupun pada awalnya agak kalut kerana hujan serta ketibaan tok imam yang lambat kerana terperangkap akibat hujan.

Selepas Akad nikah

Ahad 21 November, majlis kenduri pula berlangsung. Agak sibuk menguruskan tetapi sangat bersyukur kerana segalanya berjalan lancar. Jam 6.00 petang, saya dan suami bergegas mahu bertolak semula ke Puchong kerana saya perlu melapor diri pada 22 November 2010 jam 8.00 pagi. Alhamdulillah, selamat sampai jam 4.00 pagi tadi. Agak keletihan tetapi segalanya hilang bilamana dapat melapor diri dan secara rasmi telah bergelar sebagai penjawat awam.

Kak Long & Abg Syah

Kak Long & Abg Syah bersama Ummi & Buya

Saya & suami...hehe (Pengantin x berapa baru)

Sewaktu mahu bertolak pulang ke Puchong..
Alhamdulillah, syukur pada Mu Ya ALLAH atas nikmat masa dan kesempatan yang diberikan...

p/s : Alhamdulillah, bertambah lagi orang baru dalam keluarga kami..

6 comments:

Anonymous said...

kereta baru ! hehe

CahayaMatakuYangMenyaksikan said...

hehe..bru dpt..

m i a said...

huwaaa...ateh new car..hehee...suka3..bestnye tgk ateh..da bersuami..da dpt keje..da ade kereta..syukur kan..happy je tgk ateh..hehe..doa mia slalu dengan ateh oke..

CahayaMatakuYangMenyaksikan said...

mia : alhamdulillah..syukur atas segala nikmat ALLAH tu...Mia pon kena selalu berdoa, agar dpt kecap nikmat kebahagiaan & rezki..insyaALLAH..

miss nina said...

tahniah bertambah ahli keluarga
mudah2an jodoh berpanjangan..amin

CahayaMatakuYangMenyaksikan said...

thanx miss nina..