Thursday, November 25, 2010

Alhamdulillah, sudah melapor diri

Assalamualaikum wbt

Hari ini baru ada keinginan mahu menulis tentang posting. Alhamdulillah, 22 hn November yang lepas, selamat melapor diri di Kompleks Belia & Kebudayaan Selangor di Seksyen 7, Shah Alam. Saya dan suami bertolak dari rumah agak lewat memandangkan kami bangun agak terlambat akibat keletihan. Kami baru sahaja sampai dari Kelantan jam 4.00 pagi tersebut.

Dengan keadaan hujan & trafik yang sesak, sampai di dewan tersebut jam 8.15 pagi. Agak lewat sedikit, terus melapor diri & menikmati sarapan pagi yang disediakan. Suami pula meletakkan kenderaan seterusnya terlelap dalam kereta akibat keletihan. Kesian juga pada abang, tidak dapat menikmati rehat secukupnya lagi. Pengorbanan suamiku amat aku hargai...

Di dalam dewan, alhamdulillah bertemu rakan seangkatan seperti Adibah, Kak SIkim, Kak Faizah dan Kak Ira serta Kak Nurul. Kami duduk berdekatan iaitu di barisan akhir. Menikmati beberapa taklimat seterusnya masing-masing menanti dalam debaran untuk mengetahui sekolah mana yang akan ditempatkan.

Mana tidak berdebar, kami masing-masing sudah tentu mahu berada dekat dengan suami, agar tidak jauh dari rumah. Dan Alhamdulillah, saya ditempatkan di sebuah sekolah di Petaling Jaya. Pada asalnya, saya merasakan sekolah itu agak jauh, namun setelah melapor diri di sekolah pada petang tersebut, pengawal serta guru senior di situ memberitahu akan kewujudan jalan baru. Alhamdulillah, melalui jalan itu, hanya 15 minit sahaja jarak rumah sewaku dengan sekolah. Bahkan tidak perlu melalui tol.

Alhamdulillah, syukur atas rezki yang dikurniakan. Terima kasih buat suami yang setia menemani sepanjang sesi lapor diri, terima kasih juga buat semua yang mendoakan. Bermula saat ini, saya dengan rasminya bergelar guru.

Walaupun sudah musim sekolah, saya tetap perlu ke sekolah. Menyelesaikan urusan gaji selain mendapat tugasan dari pihak pentadbiran.

Buat semua rakan seperjuangan di luar sana, tahniah kerana sudah pun bergelar guru serta kakitangan awam. Berkhidmatlah dengan ikhlas. InsyaALLAH




P/S : sedang berkira-kira mahu membeli kereta 2nd hand. Viva atau kancil. X berani la nak bawa encik City itu ke sekolah. Huhu.. Tapi suami soh cuba bawa juga. 

7 comments:

~PERMATA ISLAM~ said...

tahniah kak teh..Alhamdulillah,Allah letakkan kalian di sisi suami.Allah itu maha pemurah, Dia dengar apa yang hambanya minta. :)

m i a said...

tahniah ateh...happy tgk ateh..ehhehe..gud luck dear

hafidz said...

cari kelisa 2ndhand pun ok juga.
lagi tahan~

CahayaMatakuYangMenyaksikan said...

dik pah & mia : terima kasih..doakan ye moga segalanya lancar...

hafidz : rmai ckp enjin kelisa lg ok..sdg survey2 lg ne.

miss nina said...

cuba dulu, mudah2an senang urusan selepas ni :)

ezannurhafiz said...

alhamdulillah...selamat bertugas ye cikgu..
p/s: sorry tak dan nk g wedding kak long..bz sangat sedara mara mai umah..

CahayaMatakuYangMenyaksikan said...

ok..x po..thanx kak ije..