Wednesday, February 9, 2011

Science Teacher

Assalamualaikum...

Hari ini sudah 9hb Februari. Sedar tak sedar sudah masuk bulan kedua saya bergelar pendidik. Mungkin kerana itu blog ini kadang bagaikan tiada serinya, kosong dari sebarang catitan.

Alhamdulillah, saya sangat bahagia bergelar seorang guru. Boleh dikatakan saya masih lagi dalam proses menyesuaikan diri dan belajar. Ia, belajar untuk mendidik.

Sepanjang sebulan lebih ini, pelbagai karenah pelajar yang saya sudah temui. Sungguh, banyak pengalaman diraih walaupun tempoh pengenalan masih awal. 

Mengajar Sains, jadual saya yang asalnya hanya lah 20 waktu. Tetapi sekarang, saya perlu mengambil alih tugas guru yang cuti bersalin, menjadikan saya sekarang mengajar 25 waktu. Mungkin masih lagi sedikit berbanding kawan-kawan yang lain.



Alhamdulillah, saya bersyukur kerana subjek yang diajar masih lagi dalam bidang saya, walaupun bukanlah opsyen atau major saya iaitu Kimia. Saya menerima hakikat itu. Bahkan saya sangat 'enjoy' mengajar subjek ini. Ia, subjek Sains, subjek yang mendalami kajian tentang segala ciptaan Tuhan.

Dan sekarang, saya mengajar Sains untuk Ting. 1, 3 4 dan 5 dengan 25 waktu per minggu.

kredit gambar : Google

Ya ALLAH, permudahkan urusan hambaMU ini...

p/s : Alhamdulillah

3 comments:

Tuah Anugerah. said...

Syabas Cikgu! Selamat mengajar dan terus belajar...

Rusdy Md Said said...
This comment has been removed by the author.
Rusdy Md Said said...

Thanks ckgu sbb telah menjadi pendidik & telah mendidik saya....