Monday, April 4, 2011 | By: CahayaMatakuYangMenyaksikan

Selesema

Assalamualaikum wbt

Alhamdulillah, kali ni ALLAH bg ujian kesakitan ku, tp x da la berat sgt. Selesema sahaja. Saya ni bukan jenis senang demam, tu yang bila sekali kena selesema atau demam, badan jd sangat lemah. Sebab susah nak adapt, hehe.

BErmula semalam, selesema makin menjadi-jadi pula. Dan hari ni semakin teruk pula. Bila kat sekolah, hidung ne melagukan irama yang berselang-seli dengan bersin. Mujur ada tisu. Nasib baik hari ne x banyak kelas, kalau x memang mengganggu proses Cikgu ne nak ngajor. Huhu


Harapnya esok semakin ok la. SUami dok pesan soh makan Panadol Soluble, saya menolak. Jenis degil kan. Hehe. X pa la, saya x nak dibiasakan dengan makan panadol ne, x nak terlalu bergantung dengan paracetamol tu.

Apapun, doakan semoga saya kembali segar bugar ye, InsyaALLAH. aPapun, saya redha je dengan apa yang ALLAH nak bagi. Bukan kah sakit itu penghapus dosa?



Aisyah r.a. berkata, Aku telah mendengar Rasulullah SAW bersabda: 

"Tidak ada suatu apa pun yang menimpa seorang mukmin, walau duri sekalipun kecuali Allah menuliskannya sebagai kebaikan atau dihapusnya kesalahan."(HR. Bukhari dan Muslim) 


Dari Abi Said dan Abu Hurairah r.a. bahwa Nabi SAW bersabda: 
"Tidak menimpa seorang muslim dari capai, tidak pula suatu sakit, tidak pula gelisah, tidak pula sedih, tidak pula suatu penyakit, tidak pula susah, sampai pada duri yang menusuknya, kecuali Allah menghapuskan karenanya kesalahan-kesalahannya."(HR Bukhari) 


Abu Hurairah r.a. berkata bahwa Rasulullah SAW bersabda: 
"Barangsiapa yang dikehendaki kebaikan oleh Allah, maka ia akan diberi ujian."(HR. Bukhari) 



Dari Abdullah bin Mas'ud r.a. bahwa Rasulullah SAW bersabda: 
"Tidaklah dari seorang muslim yang tertimpa penyakit, sakit, atau yang semisalnya, kecuali Allah SWT merontokkan kesalahan-kesalahannya sebagaimana rontoknya pohon akan daun-daunnya."(HR. Bukhari) 


p/s : Ya ALLAH, aku redha segala apa yang KAU kurniakan kepada ku..