Wednesday, September 2, 2009

Tumpahnya air itu...



Akhirnya air mata itu tumpah juga
Air mata pada Yang Maha Esa
Yang sekian lama tesimpan kemas
Dek kerasnya hati
Dek lemahnya iman
Kerna terikutnya nafsu
Lantas kealpaan menerobos jua...

Sudah lama air mata ini tidak gugur
Atas penyesalan dosa noda
Akibat rona jiwa yang meronta
Menempiaskan keluh-kesah hanya pada manusia

Ketenangan itu hadir jua
Hakikat ketuhanan itu menjelma
Bila diri merasa bertuhan

Tuhan...
Selangkah kuhadir pada MU
Sejuta langkah ENGKAU padaku

Tuhan...
Moga aku sentiasa dalam rahmatMU
Berpegang kemas pada syariatMU
Berdiri kukuh di jalan agamaMU

Tuhan...
Istiqamahkanlah aku....
Moga aku tidak futhur....
Aku takut...sangat takut.....

Aku rela nikmat duniawi dijauhkan
Asalkan aku bisa dekat dengan hikmah ukhrawi yang mendamaikan....
Di sana......



(Aku adalah aku yang berjuang)
2.54 am
2 September 2009
KHAR, UPSI

No comments: