Sunday, February 21, 2010 | By: CahayaMatakuYangMenyaksikan

Hakikat Rasa

Salamun 'alaik..

Alhamdulillah...Allah menggerakkan hati ini menulis. Setelah sekian lama ruang maya ini dibiarkan sepi. Sungguh, kalau diikutkan, banyak yang ingin dikongsi bersama, namun mood itu hilang bersama kemalasan diri. Malas untuk menulis. Kerana kadang diri ini kepenatan. Kepenatan dalam kelapangan, kepenatan dalam kekusutan diri. Membawa kepada kemalasan. Ingin saja menutup ruang maya ini, namun sayang tetap ada. Di ruang ini aku meluah rasa, mencoret 1001 memori suka duka kehidupan. Moga jadi tatapan berguna pada hari mendatang. Juga sebagai diari maya, yang, mencatat liku2 kehidupan, yg sudah tentu tiada rahsia, kerana menjadi tatapan mereka yang membaca.

Bergelar seorang guru pelatih tiada mudahnya. Setiap hari adalah cabaran. Berdepan dengan pelajar yang pelbagai ragam. 8 Februari 2010 seduah tentu tak dapat dilupakan. Peristiwa seorang pelajarku yang mabuk di dalam kelas. Seorang pelajar lelaki Melayu beragama Islam. Semuda 16 tahun. Allahu rabbi..Peristiwa itu masih mengamit di ingatan.

Ingin ku coretkan di sini, namun tiada lg kekuatan. Biarkanlah dahulu. Moga punya peluang dan ruang untuk menceritakan. Bukan untuk mengaibkan, tetapi sbg pengajaran. Juga boleh dijadikan suatu analisa. Salah siapa????

2 comments:

Faris Azmi said...

waiting this story.......

syahir Mohamad said...

salam..
betul cabaran didepan mata..
gunakan segala ilmu yg ada..
insyaAllah berjaya..
chaiyok ateh..