Friday, March 25, 2011

Wish List

Assalamualaikum wbt

Ni kiranya sambungan entry tentang bajet. Kalau anda semua perasan, saya ada senaraikan my waiting list kat widget di blog ni. Kiranya itu sebagai wish list saya la.

Setiap orang mesti ada kehendak masing-masing. Yang saya senaraikan tu, ada yang kehendak dan ada yang sebagai keperluan. Cam kamera digital, leh saya cakap itu hanya kehendak kerana saya sudah punya satu cumanya kualiti sangat kurang. Saya beli yang murah sahaja ketika saya belajar dahulu. Cumanya, sekarang ni hanya ingin mendapatkan kamera idaman. Lagipun, kamera ini boleh digunakan untuk merakam aktiviti harian mahupun aktiviti di sekolah nanti.

Saya nak warna coklat

Yang keduanya telefon bimbit. Sekarang saya hanya menggunakan telefon bimbit biasa saja. Apabila dah bekerja ni, ada juga keinginan untuk punya handphone canggih sket. X pa, yang penting biarlah berbaloi dan puas hati kerana ini kali pertama guna duit sendiri. InsyaALLAH

Cantik, berkenan bila tengaok pak sedara guna

Atas dan bawah ni adalah Nokia E7, mahal woo.HUHU


Dan yang ketiga pula laptop. Pilihan saya adalah laptop cap ayam brand SONY VAIO. Dulu saya dok dengar kak long saya dok berminat nak beli, tapi bila saya tengok sekali, rasa berkenan pula di hati. Benda alah ni pon x tau bila nak beli. Selagi laptop Aswad ni masih beroperasi dengan jayanya, makanya selama itu laptop baru x kan dibeli. Alhamdulillah, Aswad berkhidmat dengan baik selama 5 tahun sudah. Banyak berjasa ketika zaman belajar dulu sehinggalah sekarang. 

LAPTOP SONY VAIO, macam2 ada

Yang tak termasuk waiting list (coz lum update), ialah LCD Projector. Memang nak kena beli coz nak kena guna untuk mengajar. Bila mengajar Sains, nak x nak kena guna laptop n CD coz pelajar perlu ditunjukkan simulasi. Mereka kadang2 x leh nak bayang apa yang kita terangkan. Alhamdulillah, ada seorang kawan yang jadi pembekal benda ni, so senang lah nak beli nanti. InsyaALLAH.

Ni sekadar contoh je.

Semuanya masih dalam perancangan. Yer la coz semuanya perlukan duit, bukan leh bayar guna daun. Apapun, yang pentinglah keutamaan untuk membeli. Tengok yang mana perlu dibeli dahulu. Utamakan apa yang perlu diutamakan. Kadang2, jangan diikutkan nafsu saja. Semuanya tak tahu bila dapat beli, hehe. Yang pertama sekali sudah tentu lah handphone. Hp sekarang dah nazak kot!

Berbelanjalah secara berhemah!!!

Wassalam

p/s : Thanx Google utk gambar di atas

3 comments:

Nursyeika Farhana said...

no.2 paling utama.hikhik

amimarz said...

wish list - nak melancong ke China, tengok tempat2 bersejarah kat sana...

CahayaMatakuYangMenyaksikan said...

sheika : yup..hehe

amimarz : best gak travelling..