Saturday, April 2, 2011

Sibuk ke?

Assalamualaikum wbt..

Selamat hari Sabtu. Hari Sabtu kali ne x da apa2 aktiviti di sekolah. Tetapi saya tetap kena ke sekolah. Saya kena g amik data untuk dimasukkan dalam sistem SAP. iaitu masukkan markah Ujian Kemajuan I untuk di 'key-in' kerana perlu dihantar kepada PPD Isnin ne. 

Saya ni kiranya dapat kerja secara x rasmi la. Mula-mulanya PK bagitau saya ni cm dilantik sbg penolong SU Pperiksaan Dalaman. So, bila time exam, saya juga sibuk walaupun saya x wat kertas soalan untuk ujian yang baru lepas ne. Then, lepas tu, dapat plak tugas baru kena tolong SU SAP ne untuk masukkan markah pula. Huhu.

So, sesuai dengan tajuk di atas, nak tanya diri sndiri, sibuk ke? Ya, sibuk memang sibuk kerana saya masih gagal dalam perancangan masa. Kalau saya x wat list kerja, konfem saya akan cenderung untuk menangguhkannya. Tapi bila dah dapat banyak tugas ne, kena wat check list betul2 la. Saya akui saya x bleh berada dalam keadaan rileks. Saya perlu berada dalam keadaan sibuk kerana pada masa itulah saya akan mula merancang aktiviti dan masa. Hehe. Teringat kenangan masa jd JMK, pengurusan hidup kadang tunggang-langgang juga. Tapi kerana terbiasa, sikit demi sikit dapat la adapt.

Image : Google

Masa awal2 posting, saya ne kiranya leh rileks juga coz x dpt banyak sangat jawatan berbanding kawan2 yang lum kawen, tapi lama-kelamaan makin banyak pula dapat tugasnya. Saya x kisah kerana at least saya rasa ada kerja kena wat tapi kadang-kadang bila dtg kerja baru, kerja lama ada juga yang tertangguh. So, makna kata, saya perlu lebih terancang.

Itu tak termasuk ngan kerja2 kat umah lagi, hehe. Tapi dalam sibuk2 saya ne, sibuk lagi suami saya. Saya kadang kesian kat suami. Pagi hingga petang kadang lepas Maghrib, sibuk ngan kerja lagi. Malam pula, bz nak siapkan FYP untuk Masternya. Kadang2 sedih tengok keletihan dia, n kadang marah kat diri sendiri coz x memahami juga. Huhu. Yer la, kerap juga merungut bila suami balik lambat. Huhu. (Maaf ye abang)

Apapun, saya akan cuba untuk jadi yang terbaik. Yang penting terbaik untu diri sendirilah dahulu. Perlu malu pada diri sendiri dahulu bila diri sendiri pon x mampu nak urus, apatah lagi nak urus orang lain. Betul x?

Wallahu 'alam.

3 comments:

Unknown said...

bagus2...seorang yang dedicated pada kerja...
tambah2 lagi kalo cikgu...
memang perlu, sebabnyer baru anak murid respek tahap gunung.

http://nohkodiang.blogspot.com/
http://goblog606.blogspot.com/

hafidz said...

ya betul.
apapun buat yang terbaek untuk diri sendiri dahulu :D

CahayaMatakuYangMenyaksikan said...

GoBlog : terima kasih

hafidz : insyaALLAH sentiasa cuba buat yg terbaik