Sunday, January 3, 2010

2009...Selamat Pengantin Baru...

2009...Melabuhkan tirainya seperti tahun-tahun sebelumnya. Begitulah rona-rona kehidupan, membawa bersama detik-detik masa yang berlalu, menjadi pedoman dalam kehidupan yang mendatang.

Tahun 2009 juga menyaksikan termeterainya ikatan kasih antara dua hati. Sahabat2ku dan senior2ku ramai yang telah medirikan baitul Muslim, melengkapkan separuh lagi agama ('',).




Firman Allah SWT yang maksudnya:

“Dan di antara tanda-tanda (kebesaran)-Nya ialah Dia menciptakan pasangan-pasangan untukmu dari jenismu sendiri, agar kamu cenderung dan merasa tenteram kepadanya, dan Dia menjadikan di antaramu rasa kasih dan sayang. Sungguh, pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda bagi orang-orang yang mengetahui.”
(Surah Ar-Ruum, ayat ke-21)


Sabda Rasulullah SAW yang lebih kurang maksudnya:

“Barangsiapa yang telah dikurniakan oleh Allah dengan isteri yang solehah, maka ia telah dilengkapkan sebahagian daripada agamanya. Maka, bertaqwalah kepada Allah untuk sebahagian yang lain itu.”
(Hadith Riwayat At-Tabrani dan Al-Hakim dan dinyatakan sahih sanadnya)

Buat mereka, selamat mendirikan Baitul Muslim, semoga lafaz ijab dan qabul itu membawa kepada terikat kukuh ikatan antara dua jiwa dalam menyemai cinta menuju redhaNYA...InsyaALLAH...

Nursabiha dan Cikgu Lan
Kak Huda dan suami
Adibah dan suami
Kak 'Atifah dan suami
Kak Syazni dan suami
dan mereka yang tidak tertulis di sini (kot2 ada terlepas pandang)

Gambar yang dalam simpanan..Kak 'Atifah & Suami

Dan bagi mereka yang akan menjejak langkah pada tahun 2010 ini, semoga segalanya berjalan lancar serta berada di bawah perancanganNYA..InsyaALLAH...(saling mendoakan...)

p/s :- Kasihmu Amanahku..sesuai2...hehe

3 comments:

Unknown said...

Salam. Tahun ni giliran Aini Syahidah pula la ye... =)

CahayaMatakuYangMenyaksikan said...

InsyaALLAH..doakan..Giliran Cg Rijal bila pula??

Unknown said...

Tak dapat nak jawab... =)