Tuesday, February 1, 2011

Bersiaran dari Penang

Assalamualaikum wbt

Hari ni sudah menjengah 1 Februari. Sekejap sahaja masa berlalu. Sudah masuk bulan kedua dalam tahun Masihi ini. Bagi yang bertuah, tarikh ini sudah tentu ada yang bercuti, apatah lagi disambung dengan cuti Tahun Baru Cina. Alhamdulillah, begitu juga saya. Sekolah saya ambil cuti berganti untuk digenapkan menjadi seminggu. 

Maka, peluang yang ada, saya dan suami merancang untuk ke Penang. Beliau perlu ambil cuti. Dan sekarang saya dan suami berada di Hydro Hotel, Batu Feringgi, Penang. Kami bertolak seawal jam 2 pagi semalam, kononnya untuk mengelak dari kesesakan lalu lintas.

Berhenti di Juru untuk solat Subuh dan tiba di Batu Feringgi jam 8.30 pagi tadi. Hanya pada jam 12 tgh hari tadi baru dapat check-in. Kami bersarapan di Bayan Lepas tadi.

Sekadar itu sahaja mahu berkongsi. Boleh dikatakan ini honey moon yang pertama. Sebelum ini, tiada peluang seperti ini walaupun sudah hampir 8 bulan berkahwin. Alhamdulillah, ALLAH bagi rezki untuk menghabiskan cuti ini bersama. 

Semoga cuti ini memberi momentum kepada saya untuk kembali bergerak kerja. InsyaALLAH. Juga diharapkan cuti ini dapatlah saya dan suami merehatkan minda dan fizikal dari segala bebanan kerja.

Sumber image : Google

Bilik kami di tingkat 4..


Buat kawan-kawan di luar sana, selamat bercuti!

3 comments:

Anonymous said...

Selamat Bercuti kak teh :)

CahayaMatakuYangMenyaksikan said...

cepat je Mus komen ye..thanx dik..hehe

Zai Zamree said...

hepi honeymoon ;)

cari tempat makan yg best2 tau...