Friday, June 24, 2011 | By: CahayaMatakuYangMenyaksikan

Mendidik

Assalamualaikum wbt

HAri ini ada Hari Terbuka di sekolah..hari di mana ibu bapa datang untuk mengambil keputusan peperiksaan pertengahan tahun anak masing2..

HAri ni juga saya mendengar pelbagai keluh kesah ibu bapa yang prihatin.. Sedih juga.. Besar harapan pada anak, tapi anak tiada yang memahami..

Hari ini saya buat refleksi untuk diri sendiri.. Bagaimana dengan keadaan saya pula suatu hari nanti? Bagaimanakah perasaan saya nanti apabila sudah bergelar ibu nanti?

Bagaimana saya nak mencorak anak dalam kandungan ini? Saya takut dengan realiti skrg.. Saya juga sering terleka, kadang lalai terikut dengan arus dunia.. 

Apabila saya di sekolah, saya banyak memberi tumpuan pada anak orang.. Balik rumah, keletihan yang amat.. Hingga terlupa anak sendiri dalam kandungan ini.. Terasa seperti saya banyak mengabaikan hak si kecil dalam rahim ini... Sedih sangat...

Ya ALLAH, berikanlah kekuatan kepada ku.. Berikanlah kesedaran kpdku.. Juga kesabaranku... Semoga anak ini faham, ibunya sedang mendidik anak manusia di luar sana.. Dengan pelbagai tingkah dan kata

Wallahu 'alam

0 comments: