Wednesday, December 21, 2011

Detik Bersalin part 1

Assalamualaikum wbt

Alhamdulillah berpeluang juga mengemaskini blog ini. Ambil peluang sementara baby Umar sedang enak dibuai mimpi, hehe.

Peluang yang ada ini ingin saya titipkan tentang detik bersalin saya. Semoga segala catatan yg ditulis ini menjadi kenangan dan sebagai perkongsian buat pembaca semua. Agar segala kenangan ini tidak luput dr ingatan, maka ianya perlu dicatat walaupun sekadar dalam blog biasa ini.

Segalanya bermula dari rentetan post saya yang ini, last update saya sebelum bersalin iaitu pada hari Rabu, 23/11. Keesokan harinya, Khamis 24/11 saya ke Klinik Dr Azizah, klinik yang saya pergi utk buat monthly antenatal check-up. Saya ke sana kerana perlu menjalani test BSP.

Dan keputusannya agak mengecewakan. Result yang selepas makan tengah hari agak tinggi berbanding yang lain iaitu 6.8. Seharusnya keputusan x boleh lebih dr bacaan 6, jika lebih ia adalah pada tahap yang berisiko. Huhu

Keputusan itu saya bawa ke keesokan harinya untuk weekly check-up saya di Hospital An Nur. Masuk je bilik Dr Khamsiah, sebelum dia lihat result BSP saya, dia cakap, insyaALLAH x da apa2 x perlu induce, kita leh tunggu sampai due date. Tapi apabila dilihat result BSP saya, terus dia cakap, nampaknya kita terpaksa induce. Terus saya cuak.

Dr tanya, "kita induce esok nak? Tapi sy x da krn perlu ke Singapura,". Selepas berbincang bersama dr dan suami, kami sepakat utk sy diinduce pd 29/11/11 iaitu pd hari Selasa.


to be continued.. nk g susukan baby jap

1 comment:

aqilah hanis said...

salam, i feel like a few days ago, we just live together, cooked together, went on picnics together.too much stories between us.

now you are already become a great mother. the new chapter of your life have just begin. Ummu Umar, congratulations!

May allah grace and bless you and your family. I hope we both istiqamah. ameen. miss you my dear friend Ummu Umar!